Модні джинси
Пишна спідниця з авангардним принтом. Брюки-клеш. Неон і спандекс (подвійна проблема). З незбагненних причин модні тренди мінялися з такою частотою, що устежити за цим процесом практично неможливо. Втім, кожне десятиліття запам'ятовується саме своїми модними проривами. Джинсова революція
Як би там не було, один тренд ніколи повністю не виходив з моди, то очолюючи рейтинги ключових тенденцій, то скочуючись до низу десятки. Денім народився у французькому місті Нім (звідси пішла назва тканини denim (de Nimes - з Німа)), виріс в Америці і ось вже багато десятиліть подорожує по всьому світу. Джинси прикрашають фігури відомих акторів, популярних співаків і видних політиків. Але так було не завжди - були часи, коли денім вважався проявом поганого смаку, чимось грубим і майже непристойним. Важко повірити, чи не так?
Честь створення перших джинсів належить легендарному Леві Страусу (1853). Призначені для чорноробів і золотошукачів, вони нагадували комбінезон і були скроєні з міцної коричневої тканини, призначеної для наметів і тентів. У ті часи тканина для цих легендарних штанів відправлялася з Італійського порту Генуя, і на пакунках ставили штамп місця відправлення «Genes». Американці - одержувачі читали штамп на свій лад - «Джінс». Проте свою нинішню назву джинси одержали лише в нашому столітті, в тридцятих роках, а доти їх називали «комбінезон без верху». Саме тоді наступила їх зоряна година - американці, що відвідували ранчо, які приймали відпочиваючих, як сувеніри привозили додому ці самі «комбінезони без верху» (мабуть, про листівки вони не чули). Потім наступили бурхливі 1950-і, епоха молодіжного бунту і Джеймса Діна. Денім став квінтесенцією бунтарського духу, матеріальним втіленням юнацького протесту. Більш того, в деяких школах джинси були строго заборонені.
Впродовж наступних десятиліть популярність джинсів неухильно росла, поки в 1980-х не досягала апогею - колишній одяг різноробочих перетворився на фетиш високої моди (разом з мішкуватими брюками, масивними подплечниками і пишною зачіскою з начісуванням...). Пам'ятаєте рекламу Calvin Klein? Ніщо не відокремлювало юну Брук Шилдс - улюбленку Америки - від її улюблених джинсів Calvin Klein. Об'єми продажів джинсів цього і всієї решти брендів досягли тоді надхмарних висот. Економічний спад початку 1990-х дещо пригальмував тріумфальний хід джинсів по планеті, але їх помста не примусила себе чекати: у новому тисячолітті речі з деніму можна знайти практично в будь-якому будинку.
Джинси входили і виходили з моди частіше, ніж Елізабет Тейлор бувала заміжня (правда, за цим неможливо устежити і точне число її офіційних і неофіційних шлюбів відоме лише самій кінодіві). У 60-х джинси означали хіповський кльош, а в 80-х - вузькі брючки-«сигарети». Сьогодні денім означає різноманітність, що нас дуже і дуже радує. Дизайнери то ностальгують і звертаються до минулого, то мріють перенестися в майбутнє, створюючи незвичайні фасони і пристосовуючись до нашого стрімко змінного життя.