Спитайте “Хто винайшов автомобіль?” і значна частина відповідей буде “Генрі Форд”. Ця популярна помилка є своєрідною даниною людині, що зробила автомобіль доступним для мільйонів. Хоча всі визнають, що батьківщиною автомобіля є Європа, над його створенням працював цілий ряд американських та європейських винахідників, приблизно водночас, наприкінці 19 століття. І все ж, треба віддати належне Генрі Форду за створення автомобіля, який змогли дозволити собі мільйони. Його головним принципом був вислів: “Я збудую легковий автомобіль для безлічі людей… ціна його буде настільки низькою, що жоден… не зможе відмовити собі в ньому.” Завдяки далекоглядності та самовідданості Генрі Форда народилась Ford Motor Company. Початок
Три гіганти - сталь, нафта та транспорт - стали першою сходинкою для Генрі Форда і початком Ford Motor Company. У 1864 році, через рік після народження Форда, з’явились мартенівські печі та розпочалось сучасне сталеве сторіччя.
Наступного року в нафтовій промисловості з’явився перший короткий відрізок широкої мережі нафтопроводів, що з часом стала джерелом палива для 75 мільйонів автомобілів. В 1859 року., американський континент був забудований залізними дорогами.
Ford Motor Company почала працювати на невеликому заводі, що раніше виробляв фургони, у Детройті 16 червня 1903 року. Активи компанії складали інструменти, прилади, механічне обладнання, проекти, креслення, патенти, декілька моделей та 28,000 доларів готівкою від 12 інвесторів.
Разом із Генрі Фордом, першими акціонерами молодої корпорації були торгівець вугіллям, бухгалтер торгівця вугіллям, банкір, з яким працював торгівець вугіллям, два брати, яким належав машинний цех, що виробляв двигуни, тесляр, два юристи, службовець, власник галантерейної крамниці та майстер водяних млинів та повітряних рушниць.
Перший автомобіль
Перший автомобіль, що пішов у продаж, був представлений як “найдосконаліша машина на ринку” і “такий простий, що навіть 15-річний хлопчик може ним керувати”. Першим покупцем став Др. Е. Пфеніг з Чикаго, який придбав автомобіль через місяць після утворення компанії, на втіху акціонерам, серйозно занепокоєним станом банківського балансу, що скоротився вже до 223 доларів.
У наступні п’ять років молодий Генрі Форд, спочатку як головний інженер, пізніше як президент, керував загальною програмою розвитку та виробництва, що перемістилась з орендованого приміщення на Мак Авеню в Детройті до значно більшої будівлі на вулицях Пікет та Бобьєн. Всього 1700 автомобілів - перші Моделі А - вийшли з колишнього заводу фургонів протягом 15 місяців його роботи.
З 1903 до 1908 рр. Генрі Форд та його інженери з реактивною швидкістю пройшли 19 літер алфавіту - від Моделі А до Моделі S. Деякі з цих автомобілів були експериментальними моделями і не були представлені широкій публіці.
Деякі моделі мали два циліндри, деякі чотири, одна - шість; в деяких була ланцюгова передача, в деяких - карданна, двигун знаходився під сидінням водія. Мабуть, найвдалішою з них була Модель N - невелике, легке, чотирициліндрове авто, що коштувало 500 доларів. Шестициліндровий лімузин за 2500 доларів, Модель К, продавався погано.
Початок правління Генрі Форда ІІ
Едсель Форд помер в 1943 році, саме тоді, коли його програма досягла максимальної ефективності. Засмучений, старший Генрі Форд повернувся на пост президента до кінця Другої Світової війни, коли він вдруге пішов у відставку. Його старший онук, Генрі Форд ІІ, став президентом 24 вересня 1945 року. Він займав посаду голови правління директорів з 13 липня 1960 року до 13 березня 1980 року, та залишався головою Фінансового Комітету до самої смерті у 1987 році.
Вже, коли зійшов з конвеєру перший післявоєнний автомобіль, Генрі Форд ІІ планував реорганізацію та децентралізацію компанії. Втрачаючи декілька мільйонів за годину, Ford Motor Company перебувала в критичному стані. Маючи майже ті ж проблемами, як його дід на початку роботи, молодий Генрі Форд ІІ мав побудувати автомобільну компанію заново.
Після остаточної передачі компанії під керівництво онука містер Форд провів решту своїх днів зі своєю дружиною Кларою в їхньому маєтку “Фер Лейн” в Дірборні, де помер 7 квітня 1947 року у віці 83 років.
Невдовзі після його смерті, два молодших онука, Бенсон та Вільям Клей, зайняли більш високі посади в компанії.
В 1948 році всі великі автомобільні компанії представили на розсуд публіки свої останні розробки. Після трьох років існування модифікованих моделей ’42 року, процвітаюча післявоєнна Америка була готова до революції дизайну в автомобільній промисловості.
8 червня 1948 року нова модель Ford 1949 року була з тріумфом представлена в Waldorf Astoria в Нью-Йорку. Ford ’49 мав плавні лінії дизайну, був обладнаний передньою незалежною підвіскою, і новими задніми кватирками, що відкривались. Нововведенням було об’єднання кузову та крил, яке стало стандартом майбутнього автомобільного дизайну. Завдяки Ford ’49 Ford Motor Company повернула собі друге місце на конкурентній арені виробників автомобілів. У 1949 році Ford продав близько 807,000 автомобілів, що принесло прибуток у 177 мільйонів доларів, у порівнянні з 94 мільйонами у попередньому році. Це стало рекордом об’єму продажу автомобілів з 1929 році.