Мистецтво вибору: вчора, сьогодні, завтра Комусь це видасться дивним, але на «ароматну» моду дуже впливає економічне становище суспільства. Наприклад, 20-ті роки — період повоєнного відродження Європи — характеризуються Chanel № 5.
30-ті принесли Америці сподівання на краще після Великої депресії, і, як наслідок, жінки обрали Red Rosе від Floris. Друга світова війна визначила головним запахом квітковий — легкий і сповнений надій.
Символом повоєнного періоду стали L’Air du Temps Nina Ricci (1948).
У 50-ті роки більшість жінок «звинуватили» квіткові аромати в примітивності, назвавши їх парфумами «для домогосподарок». Eau de Hermes від Hermes та Eau Frache від Cristian Dior започаткували тоді новий напрям «легких» запахів. 60-70-ті здивували світ каскадом ароматів — саме в цей час «народилася» більшість нових парфумів та їх менш концентрованих туалетних версій. 80-ті — наскрізь пропахли агресивними «важкими» парфумами — ділові дами віддавали перевагу Poison, Magie Noir та Climat. І лише 90-ті зупинили цю ароматизовану атаку: Estee Lauder запропонувала бізнс-леді Knowing, a Davidoff позбавив чоловіків стереотипу «важких» парфумів, замінивши їх на легкі, свіжі Cool Water.
У середині 90-х Келвін Кляйн перестав розділяти парфуми за «статевими» ознаками. Його стиль unisex зробив революцію у світі парфумерії — Escape та CK Оne стали лідерами продажу в Америці та Європі.
Нині, як зауважив в інтерв’ю «ГК» Микола Блошко — директор СП «ВВ» (ексклюзивний представник в Україні провідних європейських та американських парфумерних марок), «людство прагне чистоти»:
— Революцій у світі парфумів було вже досить багато, тому і чоловіки, і жінки прагнули спокійних, непримхливих ароматів. І якщо визначати, чим пахне сьогодення, то можна з певністю стверджувати — прохолодою, легкістю та свіжістю.
За обсягами продажів у Києві (та й не тільки), а це, як відомо, найбездоганніший показник, серед чоловічих запахів лідерами є Dolce & Gabbana pour homme, Fahrenheit (основні аромати — шкіра та фіалка), Herrera for Men від Carolina Herrera (свіжий, з «нотками» зелених цитрусових), Boss №1 та Hugo від Hugo Boss і, звичайно, Cool Water Davidoff.
Значно «полегшали» цього року і жіночі запахи: лідирує Pleasures Estee Lauder. Гідний його суперник — Cool Water Women Davidoff, який з’явився на ринку менше року тому. Схожий за настроєм Hugo Women у травні цього року презентувала в Німеччині фірма Hugo Boss.
Аромати майбутнього завжди важко передбачити, проте деякі дизайнери, орієнтуючись на настрій епохи, пропонують чоловікам спробувати запахи «з жіночим характером» — Duna роur homme від Cristian Dior та What about Adam від Jоop, а жінкам — м’яке тепло Sotto Voce або ніжність Burberrys. Втім, поки що це лише особисті спостереження: чи переростуть вони у модні тенденції, визначить час.
Який «Оскар» кому «смакує»
Професіонали від парфумерії обирають лідерів сезону за ознаками, зрозумілими лише їм. Щороку вони збираються у Парижі (23 квітня), щоб проголосити лідерів у галузі парфумерії та косметики, відзначаючи їх парфумерним «Оскаром». І майже завжди потрапляють у десятку: люди голосують за оскароносців гаманцями (не завжди знаючи про високу нагороду).
Так було з парфумами Dolce & Gabbana pour femmе — володарем «Оскара» 1993 року, Champangne Yves Saint Laurent, XS Paco Rabban — 1994 р., Dolce & Gabbanа pour homme — 1995/96 рр.,
«Оскар»-97 (за найкращий запах, упаковку та рекламну кампанію) отримали Chrome від Loris Azzaro, Jungle de Kenzo від Тamaris SA, Tentatoins Paloma Picasso, Organza від Рarfum Givenchy та A’men Тhierru Mugler.